szozdakrzysztof.pl

Zaktualizowaliśmy program pełnego szkolenia. Jak pisałem wcześniej, nie mamy tu już podziału na podstawowy i zaawansowany. Zaczynamy na pułapie kursanta i szkolimy do maksimum umiejętności.

profile_941

 

 

KAŻDY KURSANT OTRZYMUJE:

  • Program Archicad w wersji edukacyjnej

  • Podręcznik użytkownika programu Archicad

  • Program Gimp 2.8

  • Program Artlantis

  • Program Blender 3d

Poniżej program jaki realizujemy. W zależności od umiejętności przyswajania wiedzy może by on wykonany w ciągu zakładanych 30h lub po zakończonej pierwszej sesji, można kontynuować szkolenie na preferencyjnych warunkach. Dlaczego całego materiału nie przerabiamy na jednym kursie? Ponieważ obiecanie tego byłoby karygodnym kłamstwem, a jeśli nawet, w wielu przypadkach było by to potraktowanie tematów po łebkach.

  • Archicad
  1. Rozpoznanie preferencji i umiejętności użytkownika;
  2. Menu programowe, wprowadzenie, zasady pracy w programie
  3. Zachowywanie projektu, rodzaje plików i ich funkcje;
  4. Narzędzia rysowania na płaszczyźnie i ich edycja;
  5. Charakterystyka pracy na modelu i na widokach;
  6. Zasady modelowania 3d;
  7. Działania zależne ;
  8. Przekroje, elewacje, rysunki 2d- opcje wyświetlania a wartswy
  9. Ustawienia podstawowe narzędzi
  10. narzędzie ściana;
  11. drzwi i okna;
  12. słupy i belki;
  13. narzędzie schody;
  14. narzędzie dach;
  15. obiekty programu;
  16. kształt;
  17. Zaawansowane narzędzia modelowania;
  18. Widoki modelu -potęga pracy, ustawienia widoków, parametry ustawień;
  19. Ustawienia warstw – jak się nie zgubić
  20. Ustawienia widoku modelu
  21. Ustawienia skali
  22. Ustawienia płaszczyzny cięcia dla rzutu i jego kombinacje
  23. Częściowe wyświetlanie struktury – zastosowanie;
  24. Etapy przebudowy – jak to ugryźć
  25. Pióra i kolory
  26. Dodatkowe biblioteki – ładowanie, używanie;
  27. Tworzenie własnych materiałów
  28. System siatek’
  29. Łączenie dwóch ścian, łączenie słupów
  30. Modyfikuj ścianę/ w odniesieniu do warstw ściany
  31. Parametry magicznej różdżki
  32. Działania na elementach bryłowych a poprawna konstrukcja modelu
  33. Menadżer profili – wieniec ,ława fundamentowa
  34. Menadżer profili – nadproże
  35. Menadżer profili – profil mebla
  36. Tworzenie elementów w 3d (mebel) – szafa PAX pełna 3d oraz za pomocą drzwi
  37. Dach + ściana = sformatowany element
  38. lamy – rodzaje oświetlenia
  39. Wypełnienie obrazkami, rodzaje wypełnień
  40. Strefy – metryczki, wygląd, zestawienia;
  41. Opisy, wymiarowanie ręczne i automatyczne, dodatki;
  42. Ustawienia osi  i kierunku ścian – dlaczego tak ważne?
  43. Zachowywanie własnego komponentu: drzwi, okna, klamka, front szafki;
  44. Schody z zaznaczenia
  45. Truss Maker – ustawienia
  46. Modelowanie terenu w oparciu o siatkę wysokościową;
  47. Rozmieszczenie wzajemne elementów;
  48. Przegroda strukturalna – edycja/modyfikacja
  49. Łączenie dwóch plików pln
  50. Ustawienie kierunku Pn, obrót kartki papieru;
  51. Analiza nasłonecznienia
  52. Mapa projektu a mapa widoków;
  53. Import standardowych profili stalowych
  54. Dokument 3d -rysunek 3d
  55. Zmiana wstawionego rysunku na arkuszu na inny (bez kasowania poprzedniego)
  56. Kolporter – publikacja dokumentów
  57. Wizualizacja w Archicad – internal i Lightworks
  58. Współpraca Archicad i Blender / 3dsmax
  • Artlantis
  1. -Wprowadzenie do programu;
  2. -Export plików z Archicad, przygotowanie pliku w archicadzie;
  3. -Poruszanie się w oknie 3d;
  4. -2d view – ustawienia 2d jako podstawa dokładnej nawigacji;
  5. -Shadery, materiały,  rozpoznawanie powierzchni;
  6. -Światło naturalne – ustawienia i cienie, edycja nieba
  7. -Światło sztuczne – ustawienia lamp (2d i 3d)
  8. -Wstawianie i edycja obiektów z artlantisa
  9. -Widoki, ustawienia wizualizacji
  10. -Renderowanie natychmiastowe
  11. -Batch render
  12. -Render zone
  13. -Create shader from – tworzenie własnych materiałów
  • Blender 3d
  1. Ustawienia w Archicadzie – przygotowanie i eksport modelu
  2. formaty plików eksportowych
  3. Interface użytkownika Blender3d – dane niezbędne do pracy
  4. Materiały Blender 3d
  5. Oświetlenie w Blenderze
  6. Silnik Cycles
  7. Tworzenie środowiska
  8. Kamera – rodzaje i ustawienia
  9. Rendering internal oraz cycles
  • Gimp – równorzędna alternatywa dla Photoshopa
  1. Wprowadzenie do programu
  2. Główne opcje
  3. Warstwy
  4. Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie tekstury
  5. Ćwiczenia praktyczne: przycinanie i formatowanie
  6. Ustawienia edycji obrazu
  • Zajęcia praktyczne

Po zakończeniu pełnego szkolenia, uczestnik otrzymuje certyfikat zaświadczający odbycie pełnego kursu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: