aranżacja wnetrz,  Kurs Archicad

Zaktualizowaliśmy program pełnego szkolenia. Jak pisałem wcześniej, nie mamy tu już podziału na podstawowy i zaawansowany. Zaczynamy na pułapie kursanta i szkolimy do maksimum umiejętności.

profile_941

 

 

KAŻDY KURSANT OTRZYMUJE:

  • Program Archicad w wersji edukacyjnej

  • Podręcznik użytkownika programu Archicad

  • Program Gimp 2.8

  • Program Artlantis

  • Program Blender 3d

Poniżej program jaki realizujemy. W zależności od umiejętności przyswajania wiedzy może by on wykonany w ciągu zakładanych 30h lub po zakończonej pierwszej sesji, można kontynuować szkolenie na preferencyjnych warunkach. Dlaczego całego materiału nie przerabiamy na jednym kursie? Ponieważ obiecanie tego byłoby karygodnym kłamstwem, a jeśli nawet, w wielu przypadkach było by to potraktowanie tematów po łebkach.

  • Archicad
  1. Rozpoznanie preferencji i umiejętności użytkownika;
  2. Menu programowe, wprowadzenie, zasady pracy w programie
  3. Zachowywanie projektu, rodzaje plików i ich funkcje;
  4. Narzędzia rysowania na płaszczyźnie i ich edycja;
  5. Charakterystyka pracy na modelu i na widokach;
  6. Zasady modelowania 3d;
  7. Działania zależne ;
  8. Przekroje, elewacje, rysunki 2d- opcje wyświetlania a wartswy
  9. Ustawienia podstawowe narzędzi
  10. narzędzie ściana;
  11. drzwi i okna;
  12. słupy i belki;
  13. narzędzie schody;
  14. narzędzie dach;
  15. obiekty programu;
  16. kształt;
  17. Zaawansowane narzędzia modelowania;
  18. Widoki modelu -potęga pracy, ustawienia widoków, parametry ustawień;
  19. Ustawienia warstw – jak się nie zgubić
  20. Ustawienia widoku modelu
  21. Ustawienia skali
  22. Ustawienia płaszczyzny cięcia dla rzutu i jego kombinacje
  23. Częściowe wyświetlanie struktury – zastosowanie;
  24. Etapy przebudowy – jak to ugryźć
  25. Pióra i kolory
  26. Dodatkowe biblioteki – ładowanie, używanie;
  27. Tworzenie własnych materiałów
  28. System siatek’
  29. Łączenie dwóch ścian, łączenie słupów
  30. Modyfikuj ścianę/ w odniesieniu do warstw ściany
  31. Parametry magicznej różdżki
  32. Działania na elementach bryłowych a poprawna konstrukcja modelu
  33. Menadżer profili – wieniec ,ława fundamentowa
  34. Menadżer profili – nadproże
  35. Menadżer profili – profil mebla
  36. Tworzenie elementów w 3d (mebel) – szafa PAX pełna 3d oraz za pomocą drzwi
  37. Dach + ściana = sformatowany element
  38. lamy – rodzaje oświetlenia
  39. Wypełnienie obrazkami, rodzaje wypełnień
  40. Strefy – metryczki, wygląd, zestawienia;
  41. Opisy, wymiarowanie ręczne i automatyczne, dodatki;
  42. Ustawienia osi  i kierunku ścian – dlaczego tak ważne?
  43. Zachowywanie własnego komponentu: drzwi, okna, klamka, front szafki;
  44. Schody z zaznaczenia
  45. Truss Maker – ustawienia
  46. Modelowanie terenu w oparciu o siatkę wysokościową;
  47. Rozmieszczenie wzajemne elementów;
  48. Przegroda strukturalna – edycja/modyfikacja
  49. Łączenie dwóch plików pln
  50. Ustawienie kierunku Pn, obrót kartki papieru;
  51. Analiza nasłonecznienia
  52. Mapa projektu a mapa widoków;
  53. Import standardowych profili stalowych
  54. Dokument 3d -rysunek 3d
  55. Zmiana wstawionego rysunku na arkuszu na inny (bez kasowania poprzedniego)
  56. Kolporter – publikacja dokumentów
  57. Wizualizacja w Archicad – internal i Lightworks
  58. Współpraca Archicad i Blender / 3dsmax
  • Artlantis
  1. -Wprowadzenie do programu;
  2. -Export plików z Archicad, przygotowanie pliku w archicadzie;
  3. -Poruszanie się w oknie 3d;
  4. -2d view – ustawienia 2d jako podstawa dokładnej nawigacji;
  5. -Shadery, materiały,  rozpoznawanie powierzchni;
  6. -Światło naturalne – ustawienia i cienie, edycja nieba
  7. -Światło sztuczne – ustawienia lamp (2d i 3d)
  8. -Wstawianie i edycja obiektów z artlantisa
  9. -Widoki, ustawienia wizualizacji
  10. -Renderowanie natychmiastowe
  11. -Batch render
  12. -Render zone
  13. -Create shader from – tworzenie własnych materiałów
  • Blender 3d
  1. Ustawienia w Archicadzie – przygotowanie i eksport modelu
  2. formaty plików eksportowych
  3. Interface użytkownika Blender3d – dane niezbędne do pracy
  4. Materiały Blender 3d
  5. Oświetlenie w Blenderze
  6. Silnik Cycles
  7. Tworzenie środowiska
  8. Kamera – rodzaje i ustawienia
  9. Rendering internal oraz cycles
  • Gimp – równorzędna alternatywa dla Photoshopa
  1. Wprowadzenie do programu
  2. Główne opcje
  3. Warstwy
  4. Ćwiczenia praktyczne: przygotowanie tekstury
  5. Ćwiczenia praktyczne: przycinanie i formatowanie
  6. Ustawienia edycji obrazu
  • Zajęcia praktyczne

Po zakończeniu pełnego szkolenia, uczestnik otrzymuje certyfikat zaświadczający odbycie pełnego kursu.

I am a 3d creator, making 3d models, sculptures, rendering and animation. I crwate products, and I'm proud to be archicoach for those who has trusted me. For several years I am fully autonomic freelancer, making my clients and students proud to work together. I am not a 24h working machine. In every free time I ride on my horses over the forests and spend time with my wife and daughter. Make Yourself proud too.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: