Blenderarchitektury,  Projektowanie

Przepis na projekt – postrzeganie obiektowe receptą na problemy projektowe

Wyobraźnia przestrzenna jest jednym z podstawowych narzędzi projektanta , czy to konstruktora, architekta, architekta wnętrz czy mechanika. Jej posiadanie w zawodzie nie jest rzeczą oczywistą. Dlatego też ukierunkowany , stały rozwój postrzegania jest jednym z kluczowych elementów świadomego projektowania.

Postrzeganie obiektowe najkrócej można sprecyzować jako wirtualne rozkładanie obiektów na części pierwsze, pojedyncze bryły, detale. Rozbiórka tego typu jest czynnością wspomagającą proces projektowania, niezależnie czy jest to projekt wnętrza, konstrukcji czy inny. Dzieląc skomplikowane geometrycznie obiekty możliwe jest rozłożenie ich na elementy bazowe oraz operatory. Operatory czyli bryły lub przestrzenie, którymi w całości lub częściowo wpływamy na inny obiekt będący elementem bazowym.

Wyobrażenie jak obiekt powstaje, z jakich form się składa, od złożenia pierwszego elementu składowego, do pełnej końcowej formy staje się kluczem do świadomego projektowania, mimo cyfrowych narzędzi wspomagających wyobraźnię przestrzenną. Narzędzia te powinny być zawsze na drugim miejscu, za umysłem twórcy, a nie go zastępować. Jeśli taka sytuacja następuje, powinna być niezwłocznie wyeliminowana, a projektant zapoznany z własnym umysłem.

Powyżej wymieniona metoda rozkładu jest całkowicie niewygodna jeśli następuje próba rozkładu jednego obiektu na tysiące części składowych. Systematyzacja wyobrażenia przestrzennego, podział na siatki podstawowe obiektu, współistnienie i współdziałanie elementów, podział na warstwy, kategorie i etapy nie jest domeną maszyn cyfrowych, a umysłu projektanta.

Postrzeganie w powyższy sposób czyli ukierunkowane rozwinięcie wyobraźni przestrzennej powinno być celem każdego z przyszłych adeptów sztuki świadomego projektowania.

Postrzeganie obiektowe jest jednym ze składowych „Procepcji” w skład którego wchodzą między innymi Świadomość używanego narzędzia, wiedza techniczna, domniemanie i prawdopodobieństwo istnienia, i inne. Pojęcie opracowane w celu usystematyzowania prowadzonych badań ukierunkowanych na procesy przyśpieszania nauki i metod projektowania w zadanej jednostce czasu, których jednym z efektów progowych będzie praca doktorska.

I am a 3d creator, making 3d models, sculptures, rendering and animation. I crwate products, and I'm proud to be archicoach for those who has trusted me. For several years I am fully autonomic freelancer, making my clients and students proud to work together. I am not a 24h working machine. In every free time I ride on my horses over the forests and spend time with my wife and daughter. Make Yourself proud too.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: